diumenge, 27 de març del 2011

XXIII Cursa Científica de l'Hospital de Sant Pau, àlies "La Trenca-cames"


Dissabte, 23 de març de 2011, dia solejat per a córrer la cursa que organitza el Servei de Cardiologia de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau amb el suport de DiR, i que promou l'exercici físic controlat com a teràpia complementària en el tractament de les malalties cardíaques.
Estava planificada per al passat dia 12 de març, però va ser ajornada per culpa de la pluja, quasi diluvi, que va caure aquell cap de setmana a Barcelona. Molt bona organització, entre la gent de l'Hospital i del DiR (gràcies especials a Òscar Gallego, sempre pendent de tots els detalls).


La cursa, molt peculiar, en format reduit, amb solament 150 dorsals, i on es tractava de donar el màxim de voltes en un temps de dues hores a un circuit d'1 km. (en realitat, el circuit tenia 810 m.). El recorregut... trenca-cames total! un 45% en pujada -sortida/arribada inclosa- 45% en baixada, i sobre un 10% en pla, en una superfície d'asfalts per el recinte de l'hospital... i com a resultat, canvis de ritme constants obligats per l'altimetria canviant del recorregut.


Jo me l'havia plantejat com a entrenament per als meus dos propers esdeveniments esportius, la Cursa del Corte Inglés i la Cursa Nike-Bombers, així que els 10 primers kilòmetres els vaig fer a bon ritme amb Iolanda, tots dos, ma a ma, o millor seria dir, peu a peu :-)


La resta de la cursa, fins a les 2 hores de temps total, la vaig fent al meu ritme, a trote "cochinero", tranquil,  parant a fer avituallament a cada volta (troços de taronja i aigua a dojo... la calor es feia de notar!), i on vaig tenir l'oportunitat de saludar al gran Valentí Massana, atleta olímpic i campió del món de 20 km. marxa.



La botzina que indicava la finalització de la cursa, va sonar tots just, quan a la meva 22a volta, passava per sota de l'arc d'arribada, però solament en van comptar 21 voltes :-(... oficialment, un total de 17.010 m., al final més pendent de les butllofes que notava al peu dret (les plantilles s'estan resistint a l'adaptació, o millor dit, la pell del meu arc plantar s'esta resistint, i que em van obligar a treure-me-les sobre la hora i mitja de cursa i continuar corrent " a pelo" sense ni plantilla correctora ni de confort) i de un dolor agut al empenye del peu esquerre... vaja, un cromo! pero no em va impedir resistir al peu del canó fins al final del temps de cursa.

Com a resultat:









>>> Carrera en circuit de 810 m. (45% pujada, 45% baixada, 10% pla)
(10 primers km. a bon ritme, la resta - 7 km.- a ritme suau a molt suau) // Temps = 1:42:03 // Distància recorreguda = 17.010 m. // 6:26 min/km. // Millor volta (810 m.): 5' 12"

> Pulsacions mitjanes: 167ppm / 87%
> FCMax: 181ppm / 94%
> Calories consumides: 1.658 kcal / 30% FAT
> Banister = 97
> Asics Gel Stratus 4 (Km acumulats = 98,5 km.)

Un cop finalitzat, un abundant esmorzar reconstituent: bocates, fruita, begudes... i desprès de gaudir de les viandes, cap al DiR Castillejos a fer 20' d'estirament, batut recuperador i una dutxa refrescant!

Vídeo a BTV:



















Vídeo a DiR TV :